Четверг
25.04.2024
03:31
Гімн землеустрою
Подразделы
Electro на 101.ru
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

ОТДЕЛ ГОСКОМЗЕМА В КИРОВСКОМ РАЙОНЕ АР КРЫМ

Каталог статей

Главная » Статьи » Мои статьи

Інтернет-конференція з Головою ради Асоціації «Земельна спілка України» Миколою Калюжним

Проекти еколого-економічного обгрунтування сівозміни та впорядкування угідь - коли планується затвердити порядок розробки?


Відповідний проект постанови Кабінету Міністрів України ще до опрацьовується Держкомземом. Сподіваємось, що він буде прийнятий Урядом у найближчі місяці.

В м.Хмельницькому крім погодження проектів землеустрою із новоствореною комісією необхідно попередньо погодити проект в санстанції, екології та охороні спадщину і заплатити за це відповідну суму коштів офіційно. Чи така сама ситуація в других регіонах і чи можна поставити на місце (в межах закону) ці служби???


Сама по собі ідея комісій досить непогана. Але корінь проблеми в тому, що коли приймались зміни у Земельний кодекс України, якими передбачалось створення комісій з погодження документації із землеустрою, «забули» відповідним чином удосконалити законодавчі акти, які стосуються охорони культурної спадщини, санітарного благополуччя, охорони природи і т.д. Асоціація «Земельна спілка України» постійно співпрацює із профільними комітетами Верховної Ради України, а тому ми будемо вносити пропозиції щодо удосконалення законодавчого регулювання у цій сфері. Ми будемо наполягати, що треба виконувати норми Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», згідно яких платність або безоплатність висновку може бути встановлена тільки законом.

Наскільки правдива інформація щодо передачі державної реєстрації від ЦДЗК органам Держкомзему з 01.01.2011 року???


Настільки ж правдива, наскільки правдивою є постанова Кабінету Міністрів України від 09.09.2009 № 1021 «Про затвердження порядків ведення Поземельної книги і Книги записів про державну реєстрацію державних актів на право власності на земельну ділянку та на право постійного користування земельною ділянкою, договорів оренди землі».

Відповідно до постанови КМУ від 26.08.2009 р. №982 "Про затвердження порядку розміщення малих архітектурних форм для провадження підприємницької діяльності" для розміщення малих архітектурних форм необхідно укладати договір особистого строкового сервітуту. Що необхідно для укладення такого договору? Які рішення необхідно прийняти селищній раді? Хто і на підставі яких документів здійснює реєстрацію такого договору?


Реалізація постанови Кабінету Міністрів України від 26.08.2009 № 982 утруднена через те, що ця постанова не зовсім відповідає чинному земельному законодавству. До проведення розмежування земель територіальна громада не є власником ділянки, а тому під питанням перебуває її можливість виступати стороною договору сервітуту. Реєструвати право сервітуту за законом до 2012 року мають територіальні органи земельних ресурсів, чого вони дотепер не роблять. Хоча рекомендую також звернути увагу на лист Держкомзему від 01.12.2009 р. № 21165/17/4-09.

Чи має право або повинна розглядати комісія з питань, пов'язаних з погодження документації із землеустрою проекти землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки?


У даний час законодавство передбачає участь комісії при погодженні документації із землеустрою при наданні або передачі земельних ділянок державної або комунальної власності. Формально, постанова Кабінету Міністрів України від 11.04.2002 № 502 «Про затвердження Порядку зміни цільового призначення земель, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб» комісійного погодження документації не передбачає. Асоціація «Земельна спілка України» у своїх пропозиціях Уряду вже пропонувала удосконалити цю постанову.

Чому при подачі документації на погодження проектів землеустрою до комісії з питань, пов'язаних з погодження документації із землеустрою, потрібно замовникам бігати по всім інстаціям і погоджувати? Навіщо тоді та комісія, якщо все залишилось, як було ?


Тут дається взнаки «інерційність» чиновників, які не хочуть змінювати багаторічні схеми своєї роботи. Я переконаний, що переломити цю ситуацію зможуть лише зміни у законодавстві, якими має бути встановлена жорстка відповідальність за порушення у сфері видачі документів дозвільного характеру.

Чи діє стаття 122 ЗКУ в період до проведення розмежування земель? Чиї повноваження щодо розпорядження землями за межами населених пунктів - обласних чи районних адміністрацій?


Стаття 122 ЗКУ, безперечно, працює і зараз. Але розуміти її треба із урахуванням пункту 12 Перехідних положень Кодексу. Компетенція обласних і районних адміністрація визначена пунктами 3 та 4 цієї статті.

Ваші думки з приводу Держконтролю за використанням та охороною земель. Чому кожен уряд Держземінспекцією крутить, як циган Сонцем?


Мені складно оцінювати мотиви, якими керувався попередній уряд, коли ліквідовував Держземінспекцію. Нинішній уряд виправляє ці помилки. Політичні рішення прийнято. Будемо сподіватись, що вже у найближчі місяці Держземінспекція відновить свою роботу як потужний орган державного контрою та зможе забезпечити надійну охорону землі як нашого основного національного багатства.

Ваше ставлення до розширення прав та повноважень органів місцевого самоврядування в галузі земельних відносин?


Я позитивно ставлюсь до розширення прав та повноважень органів місцевого самоврядування в галузі земельних відносин, якщо це розширення супроводжується встановленням чітких обов’язків цих органів. Робота місцевого самоврядування ніколи не повинна здійснюватися за принципом «колективної безвідповідальності».

Доброго дня.
Яким чином має "зараховуватись" земля земельних часток (паїв) що знаходилась в оренді приєднаного сільгосп. підприємства за підприємством-акцептором, те саме при поділі і виділі, або яким чином має відбуватись заміна сторін в договорі оренди земельної ділянки в результаті появи правонаступництва як зі сторони орендаря так і зі сторони орендодавця.
Дякую.


Ліквідації юридичної особи-орендаря, в тому числі шляхом реорганізації, є однією із підстав для припинення договору оренди. Найбільш правильний спосіб заміни однієї зі сторін у договорі оренди земельної ділянки – тристороння додаткова угода до цього договору.

Чи не підтримуєте Ви думку про ліквідацію Держкомзему з послідуючим поділом та передачею його функцій до мін.юсту та місцевих рад і адміністрацій?


Ні, не підтримую. Складність проблем, які були породжені земельною реформою потребує існування спеціально уповноваженого органу виконавчої влади, який буде спроможних їх комплексно вирішувати. Мінюст ніколи не буде займатися землеустроєм і охороною земель. У місцевих адміністрацій і самоврядування до цих питань нерідко «руки не доходять».

Когда, по Вашим прогнозам, можно будет увидеть в Интернете кадастровую карту Украины. Хотя бы в таком примитивном варианте.
http://www.gis-center.com/php_test/new_ ... _page.html
(участки появляются при достаточно крупном масштабе и только в Запорожье и соседних районах)
В России такие сайты уже действуют. Пример одного из них
http://maps.rosreestr.ru/portal/
Вопрос глубже, чем кажется на первый взгляд, так как касактся конфиденса и платности информации.


Вопрос публичности кадастровых сведений принципиально важен. Доработанная редакция законопроекта «О государственном земельном кадастре», которая в ближайшее время будет внесена на рассмотрение Верховной Рады Украины, предусматривает обязательность бесплатного предоставления кадастровой информации в Интернете. Опыт иностранных государств будет учтен и я очень надеюсь, что он будет надлежащим образом перенят в Украине. Публичность кадастровых сведений – это ключ к повышению их качества

Якщо була змінена межа адміністративної одиниці і змінився орендодавець (була адміністрація, стала міська рада), а договор оренди був укладений на 25 років. Розмежування не проводилось, отже орендодавець в особі держави не змінився, а от куди має поступати орендна плата? При чому в договорі оренди є: зміна орендодавця не змінює умов договору. Розясніть будь-ласка ці моменти.


Зміна адміністративно-територіального устрою не належить до підстав припинення договору оренди земельної ділянки. Треба в повній мірі виконувати умови існуючого договору. Заміну орендодавця треба буде проводити тоді, коли пройде розмежування земель державної та комунальної власності.

Проект землеустрою був затверджений сесією міської ради, але на стадії присвоєння кадастрового номеру виявилась накладка на вже зареєстрований обєкт. Орендодавець об`єкту на який вже присвоєно кадастровий номер погодив суміжну границю і визнає, що частина земельної ділянки під існуючим козирьком сусіда не відноситься до його землекористування, але маючи зареєстрований договір оренди він не збирається його переробляти (дуже довго, дорого і клопітно це робити). Як законно вирішити цю проблему без звернення до суду?


Чинне законодавство не передбачає «зміни меж» земельних ділянок шляхом «перепогодження» їх суміжними землекористувачами. «Правильний» шлях вирішення проблеми – це внесення змін до документації із землеустрою, перереєстрація земельної ділянки, внесення змін до правовстановлюючих документів.

У світлі прийняття Закону України Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень" та "логічного" внесення змін до Інструкції про порядок складання, видачі, реєстрації і зберігання державних актів на право власності на земельну ділянку і право постійного користування земельною ділянкою та договорів оренди землі - реєстрацію державних актів та договорів оренди до 1 січня 2012 року мають проводити територіальні органи земельних ресурсів. Дія Постанови КМУ від 9 вересня 2009 р. N 1021 розпочинається тільки з 01.01.2011. От так і все це і далі реєструє ДЗК. Ваші думки з приводу цього? Чи не відбудеться так, що з часом, в судах, акти і договори, зареєстровані після 16.03.2010р. в ДЗК, будуть масово визнаватись не дійсними? Дякую.


Це надзвичайно серйозна проблема. Після її виникнення Асоціація «Земельна спілка України» невідкладно направила відповідну аналітичну інформацію Кабінету Міністрів України та Адміністрації Президента України. Нами підготовлено проекти нормативно-правових актів, які спроможні вирішити цю проблему. Сподіваємось що ситуація із веденням державного реєстру земель буде повернута у правове поле найближчим часом.

Маючи у власності приватизовану земельну ділянку для ведення ОСГ, площею 0.15га, при розробці містобудівного обґрунтування (в подальшому зміна цільового призначення для будівництва та обслуговування житлового будинку), проектна організація "не хоче" розробляти містобудівне на всю площу, а тільки на 0.10га, мотивуючии це ст. 121 ЗКУ. Чи можливо змінити призначення на цілу земельну ділянку? Мова йде про місто.


Стаття 121 ЗКУ стосується тільки норм безоплатної приватизації земельних ділянок громадянами і жодним чином не перешкоджає змінювати цільове призначення вже існуючих ділянок приватної власності.

1.Як ви вважаєте наскільки ефективно будуть працювати земельні аукціони?
2.Якщо проект землеустрою розроблявся на незабудовану земельну ділянку (вибір місця розташування та дозвіл на складання проекту отримано своєчасно), але до 16 жовтня 2010р. не був (не буде) затверджений чи можливо затвердити такий проект після 16 жовтня 2010 р. та надати відведену земельну ділянку в оренду?
Якщо ні, то як правильно поступити в данній ситуації?
3.Розкажіть будь-ласка про державну реєстрацію та підстави її проведення для договорів особистого сервітуту малих архітектурних форм? Також порядок проведення державної реєстрації змін або доповнень до договору оренди землі.
4.Який порядок вилучення земельної ділянки постійного землекористування?
5.Розкажіть будь ласка своє бачення по питанню встановлення межових стовпчиків. Як це буде виглядати на практиці?


1. На мою думку, аукціони реально запрацюють тоді, коли порядок їх проведення буде прийнятий на рівні закону.
2. Законом України від 29.06.2010 № 2367-VI внесено зміни до Прикінцевих положень Закону України від 16.09.2008 № 509-VI «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сприяння будівництву». Прийняті і не виконані до набрання чинності цим Законом (14.10.2008) рішення відповідних органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування про погодження місця розташування об'єкта або про надання дозволу на розроблення проекту відведення земельної ділянки зберігають чинність протягом двох років з дня набрання чинності цим Законом, а розроблені відповідно до цих рішень проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок розглядаються в установленому законом порядку. Передача в оренду таких земельних ділянок із земель державної та комунальної власності здійснюється без проведення земельних торгів (аукціонів). Тому треба все встигнути затвердити і прийняти рішення про надання ділянки до 14 жовтня 2010 року. Потім буде пізно.
3. Дивіться відповідь на попередні запитання.
4. Порядок врегульований статтею 149 Земельного кодексу України.
5. Асоціація «Земельна спілка України» піддала серйозній критиці ідеї щодо тотального встановлення «стовпчиків». Ще є час, сподіваємось на зміну підходів у цьому питанні. Наразі ситуація доведена до абсурду.


Наказом Держкомзему від 03.06.2010 року № 433 було внесено зміни до Інструкції про порядок складання, видачі, реєстрації і зберігання державних актів на право власності на земельну ділянку і право постійного користування земельною ділянкою та договорів оренди землі від 04.05.1999 р № 43, в результаті чого з розділу 3 Інструкції були виключені п.п. 3.1,3.2., 3.10, якими і регулювався порядок видачі та реєстрації державних актів
Запитання: Чим керуватися (яким нормативно-правовим актом) при вирішенні питання отримання державних актів.


Порядок видачі державних актів зараз на нормативному рівні виявився неврегульований. Кабінетом Міністрів України внесено на розгляд Верховної Ради України законопроект, котрим передбачається уповноважити державні органи земельних ресурсів забезпечувати виготовлення і видачу державних актів на право власності на земельну ділянку та на право постійного користування земельною ділянкою.

як іноз. громадянин може відчужити право власності на земельну частку (пай), якщо пункт 15 Перехідних положень ЗКУ таких випадків не передбачає?


Наразі ніяк. Це серйозна колізія у земельному законодавстві.

Згідно облікових даних статистичної звітності форми 6-зем, за підприємством промисловості обліковується земельна ділянка - для ведення колективного садівництва. Чи є це підставою для нарахування земельного податку підприємству?


Якщо земельна ділянка надана саме підприємству, то, звичайно, воно має сплачувати земельний податок.

При здійсненні державної реєстрації ДА на право власності на земельну ділянку, державний реєстратор допустив помилку при написанні реєстраційного номеру. Власник земельної ділянки помер, а спадкоємці звернулись до обласного ДЗК за витягом з державного реєстру. В ДЗК відмовили надавати такий витяг, тому що в державному акті не вірно вказаний реєстраційний номер і порекомендували спадкоємцю звернутись до суду.
Це єдиний шлях вирішення цієї проблеми?


В ситуації, коли власник ділянки помер, а добра воля в ДЗК щодо виправлення власних помилок відсутні, юридичні факти краще підтвердити судовим рішенням.

Оформляем проект землеустройства по отводу земельного участка под ставок площадью 49 га, по законодательству прибрежная защитная полоса составляет 100 м. Обязательно ли отведение в аренду всей защитной полосы в 100 м или достаточно 5-7 м для обслуживания ставка? Мнения по этому поводу даже в области расходятся. Очень надеемся на ответ.


Обязательности отвода в пользование прибрежной защитной полосы пользователю водоема ни водное, ни земельное законодательство не устанавливают.

Обласна рада дала дозвіл на складання проекту землеустрою на ставок в короткострокову оренду терміном на 3 роки, через рік робиться проект відведення на 49 років (рада прийняла р-ння), договір оренди зареєстрований в ДЗК ....
Питання:
1. Прийняте радою рішення чинне ?
2. Договір дійсний ?
3. Як скасувати р-ння та розірвати договір?
Дякую.


Передавати у користування земельну ділянку на строк, що перевищує строк спеціального користування водним об’єктом не зовсім коректне, оскільки воно має здійснюватися у відповідності зі спеціальним дозволом. Можливо тут є підстави для прокурорського реагування.

Добрый день, разъясните (или дайте законодательные ориентиры) как будет проводиться порядок выдачи лицензии юридическим лицам для организации и проведения земельных торгов???
куда обратиться за получением такой лицензии?


Органом лицензирования является Госкомзем. Лицензионные условия по этому виду деятельности ещё не приняты, поэтому реально получить лицензию пока нельзя. В ближайшие месяцы лицензионные условия появятся. Лицитаторов также планируют начать готовить уже в ближайшие недели. Следите за новостями на сайте «Земельного союза Украины».

Що має містити проект відведення земельної ділянки рекрааційного призначення (стадіон) Нерухомого майна не має, огорожа не зареєстрована, футбольне поле?? А стадіон в селі вже 150 років? Підскажить!


Питання слід вирішувати виходячи з того, кому відводиться ділянка. Якщо комунальному підприємству – то ніяких перепон для цього немає. Якщо у оренду – тоді треба йти тільки через аукціон.

Наскільки правдива інформація щодо закінчення безоплатної передачі земельних ділянок у власність?


Такі ідеї подекуди публічно озвучуються, але відповідних законопроектів наразі немає. Фактично це дуже складно зробити, бо Конституція України не допускає звуження існуючих прав громадян.

Як можна взяти в оренду землі резерву чи запасу, якщо аукціони не проводяться, і щоб це було документально правильно? Дякую


Уважно ознайомтесь із пунктами 2 та 3 статті 134 ЗКУ – там вказані усі виключення, коли аукціон можна не проводити.

Підприємство має ліцензію на здійснення землевпорядних робіт. Меточними рекомендаціями з розробки проектів землеустрою щодо зміни меж населених пунктів(затвердженою наказом Держкомзему №165 від 10.07.2008 р.)зазначено проекти по зміні меж має право розробляти юридична особа яка має ліцензію за сукупністю видів робіт по кодах (57.01.03, 57.01.04, 57.01.07, 57.01.08, 57.01.09, 57.01.10, 57.01.13, 57.01.16) В нас відсутній код 57.01.07! Чи маємо ми право на розробку проектів землеустрою по зміні меж населеного пункту? Чи це тільки МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ, на які бажано орієнтуватись, но вони не є обов'язковою нормою?? 


Методичні рекомендації не є нормативно-правовим актом. Їх застосування не має обов’язкового характеру.

Яка ситуація з індексацією розцінок на землевпорядні роботи ("Розмірів оплати земельно-кадастрових робіт та послуг" від 2001 року) або внесенням змін до них? Ми пропонували Держкомзему внести в доповнення один пункт щодо автоматичної щорічної індексації на сумарний індекс інфляції за період від уведення в дію розцінок до початку поточного року (наприклад, на 1.01.2010 це 2.53). Отримали відписку, що буде враховано, але потребує зміни законодавства. Якого законодавства? Уведіть в зміни цей пункт і все (доречі в проект постанови КМУ про платні послуги держорганів вони це включили, а про проектні підприємства - забули). Нам довелось 4 місяці в окружному адміністративному суді відстоювати право на таку індексацію. Ми виграли суд, але для багатьох - це проблема...


Згідно статті 27 Закону України «Про землеустрій», замовники документації із землеустрою мають право визначати за погодженням із розробником документації із землеустрою вартість робіт із землеустрою і порядок їх оплати, а також проводити індексацію вартості виконаних робіт із землеустрою в порядку, встановленому законом. Наразі жодного законодавчого акту з цього приводу немає. Але, звичайно, Держкомзему варто у найкоротші терміни розробити і затвердити за погодженням із Мінфіном та Мінекономіки ціни (тарифи) на розроблення документації із землеустрою та проведення землеоціночних робіт, а також граничні розміри плати з виконання землевпорядних робіт у разі безоплатної передачі громадянам України земельних ділянок відповідно до законодавства.

1.Ваша думка стосовно ситуації з видачі (перереєстрації) ліцензії на землеоціночні та землевпорядні роботи. Як Ви особисто та земспілка допомагають "здвинути" ситуацію з мертвої точки?
2.Чим керувались в кабміні призначаючи Лисенка І.Ю.? Наскільки мені відомо на одещині ситуація в управлінні- м"яко кажучи - далека від ідеальної, то чого чекати в Держкомі.


1.Асоціація «Земельна спілка України» звернулась зі скаргою на наказ Держкомзему від 05.08.2009 № 423 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності щодо проведення робіт із землеустрою, землеоціночних робіт» і довела, що він не відповідає чинному законодавству у сфері ліцензування певних видів господарської діяльності. Ми й надалі будемо активно захищати професійні інтереси наших членів – землевпорядних, землеоціночних та геодезичних підприємств і організації і будемо усіма законними способами сприяти удосконаленню державної регуляторної політики у сфері земельних відносин. Асоціація постійно аналізує проекти нормативних документів, що готуються органами влади і дає з їх приводу зауваження і пропозиції. Наразі ми наполягатимемо на невідкладній розробці нової редакції ліцензійних умов.
2.Ми позитивно оцінюємо кадрові зміни у Держкомземі та сподіваємося на конструктивну співпрацю із Ігорем Лисенко.



Источник: http://zemres.com
Категория: Мои статьи | Добавил: kirzemres (11.10.2010)
Просмотров: 1584 | Комментарии: 4 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 3
3 SergFum  
0
<a href=http://zmkshop.ru/uslugi/izgotovlenie-i-montazh-metallicheskikh-kolonn/>консоль для металлических колонн</a>

2 Ameptedigeott  
0
Приятная новость, появился в онлайн http://kinomanja.ru/cat4/kulak-severnoy-zvezdi.php - Кулак Северной Звезды посмотрите не пожалеете

1 Джеки  
0
Интересная конференция

Имя *:
Email *:
Код *: